UYANIK SAKM'nin Resimli Serüveni

SAKM'nin "uyanıklığı"nı aşağıda resimlerle anlattım. Bana yazıyı kaldırdık derken "saklamış"lar.

Türk Tiyatrosu maalesef  "basit hesap" uğruna temel değerlerinden vazgeçiyor. Bana göre "omurgası olmayan" bu duruşun ne sahiplerine ne de Türk Tiyatrosu'na bir hayrı yoktur. Doğrusunu isterseniz bu "omurga"yı kim/ler/in oluşturacağını da görememekteyim.

Bu arada "Teşekkür" içeren bir önceki yazımın başlığı ve içindeki isimleri "BOŞLUK" olarak kabul etmenizi ve yazımı, o boşlukları doldurabilecek kişi ve kurumlar ortaya çıkıncaya kadar Türk Tiyatrosu'nun içinde bulunduğu çaresizlik ve vefasızlığın bir belgesi olarak okumanızı dilerim. Herkesi kendim gibi görmem nedeniyle ortaya çıkan bu aldatmacanın aracısı olduğum için de özür dilerim.

Bir araya geldiklerinde arkasından güldükleri herhangi bir yazarın yazısından, içinde kendilerini öven bir iki cümle var diye medet umanların öncelikle bu iki yüzlülükten kurtulmaları gerekmektedir. Zira bu sadece o yazara değil o yazılar içindeki övgülere "kanacağını" sandıkları seyirciye de hakarettir. Tiyatro bir ayna ise tiyatro camiasının bu aynaya öncelikle kendisinin bakmasını tavsiye ederim.   

Kıyısında durduğum tiyatro camiasının bu gibi duruş bozukluklarına defalarca tanık olmama rağmen, bazen  buldum zannettiğim ışığa aldanarak, teşvik edici olmasını dileyerek ve iyiniyetimi zorlayarak yazdığım bazı yazıların hak edilmediğini görmekten de üzüntü duyuyorum. Bu gibi olaylar, bana tiyatroyu aydınlatanın "prova ışığı" olduğunu bir kez daha hatırlatıyor.  

Bu arada HaberTürk Skala programında "görünen" Yavuz Bingöl, "Ben Doğu kökenli bir Keşanlıyı oynadım" dedi. 

Garip bir tesadüf mü desem mi bilmiyorum ama  Haldun Taner'e edilen "tilki kurnazı uyanık" hakaretini, çalıntı reji iddiasını ve de oyunun baş rol oyuncusu olarak "yeni yetme" muamelesini  sineye çekenlere oynadıkları oyundan replikle hatırlatma yapayım:

"Hepsinin elinde kalem
Hepsinin önünde kâğıt
Her şeyin ucu hesap
Herkes hesap peşinde
Herkes hesap peşinde
Herkes hesap peşinde
Herkes hesap peşinde"


Melih Anık







Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk ve Muhsin Ertuğrul ve de '.....çü'ler

Haldun Taner’in "Keşanlı Ali"si

Türk Tiyatrosu’nun Meseleleri