Teşekkürler Çolpan İlhan! Teşekkürler SAKM!

“Çolpan İlhan’a Açık Mektup” cevabını buldu ve SAKM, sayfasından “o” yazıyı çıkardı.

“O “yazı Türk Tiyatrosu’nun doruklarından biri olan Haldun Taner’e hakaret ediyordu.

“O” yazı oyunun yönetmeni Ahmet  Mümtaz Taylan’ın rejisi ile Şehir Tiyatroları’nın 2006 senesinde sahneye koyduğu son şekli   arasında bir takım benzerlikler olduğunu söyleyerek  yönetmeni “reji çalmak” ile itham ediyordu.

“O” yazı oyunun baş rol oyuncusu  Yavuz Bingöl’ün “pasif kaldığı”, “açıklar verdiği” “arkasının kapatıldığı”  gibi düzeysiz bir dil ve imalarla eleştiriyor; “böylesi ağır bir rol için çok çalışmalı” diyerek toplumda saygın bir yeri olan yılların sanatçısını “yeni yetme”ler  düzeyine indiriyordu.

“O” yazı Keşanlı Ali Destanı ismi üzerinden “saçma” bir gündem yaratmaya  ve aslında oyunu eleştirmeye değil kendi amacına hizmet etmeye çalışıyordu.

“O” yazı Türkçeyi katlediyordu.

SAKM, bir yanlıştan döndü “o” yazıyı sayfasından çıkardı.

Bu davranışı ile ne yaptı biliyor musunuz?

“Ucuz eleştiri”ye HAYIR dedi! Eleştirmenlik kurumunun saygınlığını korudu.

Abuk sabuk yazıp sonunda “Sezonun en iddialı oyununu mutlaka izleyin” diyen “yıkamacı, yağlamacı, boyamacılara” HAYIR dedi.

Türkçeye saygısızı kapının dışına koydu.

Eleştirmenler  ile “tuhaf bir ilişki” içine girmeyi reddettiğini açık açık gösterdi.

“Beni galaya davet etmeyenler, görürsünüz” tehdidine cevap verdi.

Bu bir şamar, anlayana!

SAKM kendi saygınlığını korudu!

SAKM Haldun Taner’e, Türk Tiyatrosu’na, KEŞANLI Ali Destanı’na sahip çıktı.

SAKM yönetmeninin, baş rol oyuncusunun arkasında durdu.

Teşekkürler SAKM! Sadri Alışık, Çolpan İlhan “ekolü”ne bu yakışırdı! Öğrencinize, seyircinize, meslektaşlarınıza, tiyatro camiasına örnek oldunuz;  “o” yazara özür dilemesini hatırlatmaktan “kaçarak” hakareti “görüş açıklaması” sayanlara, yazıyı bilip de bilmezden gelen “havalara bakan tiyatroculara”,  “o yazı bizim sayfamızda yayımlanmadı ki, biz ne yapalım” diyenlere, "çok seslilik"ten yanaymış gibi yaparak Türk Tiyatrosu'nun temellerini oyanları göremeyen aymazlara, uzaktan bakanlara, susup oturanlara mükemmel bir ders verdiniz!

Darısı, halâ o anlayıştan, o akıldan medet uman, tiyatro destekçisi olduğunu iddia eden  saygın bankaların yöneticileri ile jürilerin üyelerine; o anlayış ile aynı sütunda yan yana görünmeyi  içine sindirenlere; o anlayışı davet eden, dinleyen, takip eden ve  “bir şey” zanneden ve de başını toprağa sokmuş DEVEKUŞLARINA!

Melih Anık 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk ve Muhsin Ertuğrul ve de '.....çü'ler

Haldun Taner’in "Keşanlı Ali"si

Türk Tiyatrosu’nun Meseleleri