Tiyatro Âleminin Beni Anlaması ZOR ÇOK ZOR

Yıllar önce bir oyuna gitmiştim.Benim geldiğimi öğrenen yönetmen ekibe 'Geldi kim bilir neler bulup oyunu kötüleyecek' demiş.Zira geçmişte o yönetmen ile 'atışmıştık'. Ben oyunu beğendim ve beğendiğimi yazdım. Çok şaşırmışlar. Zira benim yaptığımı anlamaları zor, çok zor. Zira aynı fikirde olmazsanız düşman oluyor bunlar. Her zaman da bu duyguyla bakıyorlar dünyaya. Ben sapla samanı ayırmaya çalışıyorum. Bunun bir örneği de Kemal Aydoğan ile yaşadıklarımdır. Testosteron yazımı beğenmeyip yazımı kaldırtmaya ve beni mahkemeye vermeye kalkışmıştı. O tarihlerde Oyun Atölyesi ekibi cümbür cemaat küfür hakaretler yazmıştı yazımın altına. O yorumlardan çok dava konusu çıkardı. Ama ben sanat ile ilgili meselelerin mahkemede çözülmeyeceğine inanıyorum. Düşünsenize aranızdaki konuyu tiyatro ile uzaktan yakından ilgisi olmayan birinin hakemliğine götürüyorsunuz kendi aranızda çözmek mümkün iken. Çözüm aynı fikire gelmek değil birbirini anlamak.Şimdi twitter'da Moda Sahnesi tarafından blokluyum. Kin hâlâ devam ediyor yâni. İBB Şehir Tiyatroları'nda da böyle bir ekip var. Ben onları hâlâ seyrediyor ve beğenmişsem beğendiğimi yazıyorum. Ama geçmişte yaptıklarını da unutmayarak.

Melih Anık

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk ve Muhsin Ertuğrul ve de '.....çü'ler

Haldun Taner’in "Keşanlı Ali"si

Türk Tiyatrosu’nun Meseleleri