Mauritius İzlenimleri 5

Port Louis Kalesi'nden şehri genel olarak anlama şansı var. Bir şehre yukardan bakmak her şeyi yerli yerine oturtuyor. Port Louis eski bir şehir. TOKİ gerek ! Trafik, park etmek sorun. Ülke nüfusu az ama merkezler çağın dertlerinden payını alıyor. İnşaat panolarına bakınca alt yapı çalışmalarının sürdüğünü gördüm.
Eski çarşıda dolaştık, Sahildeki AVM'ye bakındık. Kitapçıdaki kitapların çoğu Fransızca. Yerel bir yazar tanımak istedim Mauritius tarihi hakkında bilgilenmek istedim ama maalesef turistik İngilizce kitaplardan başka kitap bulamadım. Yazarlar Fransızca yazmayı tercih etmişler.
Kuzeye sahilden gittik. Bir kaç "beach"de durduk.Batı sahili daha mütevazı tesisler ile dolu. Bu arada şunu belirtmem gerek Mauritius'ta tüm sahiller halka açık. Bizim kaldığımız otele güvenliği geçerek giriliyor ancak sahilden girmek mümkünmüş.
Eski bir şeker fabrikası müze olmuş. Ziyaret ettik. Şeker kamışı olunca rom da yapılıyor tabii. Rom melastan yapılıyor, posadan yani. Pek çok çeşidi var. Viski gibi sekiz, yirmi beş yıllık olanları, vanilyalı gibi tatlandırılmış olanları var. Müzede tadım yapılabiliyor. Benim tercihim standart rom olurdu. Halka sorduğumda Green Island isimli bir markayı tavsiye ettiler. Burada Rom Cola meşhurmuş. Müzenin içi okuma panoları ile dolu. Hepsini okumak isterseniz saatler alır. Benim dikkatimi çeken üç şey var. Mark Twain demiş ki "Önce Mauritius yapıldı sonra cennet. Cennet Mauritius'un kopyasıdır".  İkincisi, İngilizler adaya geldiklerinde söz vermiş, yerli halkın hayatına dokunmayacaklarına. "My word is my bond" demişler.  Bu yazılı değil "Gentlemen's aggreement"miş.
Wangari Maathai " Ağaç dikmek barış ve umudun tohumlarını yetiştirmektir" demiş.
Müzenin hemen yanında Botanik Bahçesi var. Doğa cömert davranmış, Mauritius devleti de doğayı çitle çevirmiş botanik bahçesi yapmış. Girişte para alıyorlar özel rehberlik hizmeti var. Ancak yazılı panolar size yeterince bilgi veriyor. Burada pek çok yerde bu tür bahçeler var. Endemik bahçeler de onlardan biri.
Melih Anık

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk ve Muhsin Ertuğrul ve de '.....çü'ler

Haldun Taner’in "Keşanlı Ali"si

Türk Tiyatrosu’nun Meseleleri