Anket Yapıyorsan, "At bir Teklik" !

Bir bankadan aradılar.Hizmetlerini anlatacaklarmış.”İyi gün”ümdeydim."Peki dinliyorum" dedim.Hemen bir soru geldi : “Hangi takımı tutuyorsunuz?”
Durdum. “Bu gibi kişisel soruları telefonda cevaplamıyorum?” dedim.
“Tuttuğunuz takımı neden söylemiyorsunuz?”
“Niçin söyleyeyim? Sizden alacağım bankacılık hizmeti için gerekli mi?”
Yaptıkları ankete cevap alamazlarsa bilgi veremiyorlarmış.
Onlar veremiyor ama benden bekleniyor.
Ben sorusuna cevap vermeyeceğimi söylediğim için konuşma bitti.

Bu telefon anketleri daha da yaygınlaşıyor. Arayan beni biliyor ama ben arayanın kim olduğundan emin değilim. Sorular da sadece tuttuğun takımla sınırlı da kalmıyor. Cevaplamaya bir başladınız mı bitmiyor bir türlü. Sanki cevaptan cesaret alan ,yeni yeni sorular çıkarıyor cebinden.

Yurt dışı seyahatlerimden birinde dönüş uçağı kapısında biri yanaştı. Kendini tanıttı , kimliğini gösterdi. Önce tedirgin oldum ne oluyor diye. Sonra anladım ki bir anket şirketi araştırma yapıyor.  Nerden gelmişim,nereye gidiyorum,yaşım,işim, harcadığım para vb sorular sorulacakmış.
“Kaç dolar vereceksiniz?” dedim.
Karşımdaki hanım şaşırdı.
“Para vermiyoruz” dedi.
“Ama bilgi topluyorsunuz” dedim.”Siz bu bilgileri bedava mı satıyorsunuz?”
 Pazarlıkta(?) anlaşamadık ben de ankete katılmadım.

Bilginin “para” olduğu bir dönemdeyiz.  Pazarı yönlendiriyor bilgi.Zaten kredi kartlar , indirim kartları ile “röntgenimizi” çekiyorlar, “puan vb” ile de bizi kandırıyorlar. Bundan da kaçış kurtuluş yok.
Alış veriş zinciri mağazaları , markaları bu bilgilerle “ehlileştiriyor”. Onlara verdiği rafı ona göre belirliyor zaten. Herkes cirosuna göre değerli (!)  

Soruyu soranlar biliyor ama soru sorulan bilmiyor ve başlıyor hemen bülbül gibi ötmeye.Ama bir yere kadar.. Tuttuğum takımı da öğrenmek istiyorsan “at bir teklik”!

Melih Anık

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk ve Muhsin Ertuğrul ve de '.....çü'ler

Haldun Taner’in "Keşanlı Ali"si

Türk Tiyatrosu’nun Meseleleri