Cyrano de Bergerac(İBBŞT) Twitlerim
Cyrano de Bergerac(İBBŞT)
gösterdi ki oyunu kısaltmak gösteriyi daha çekici kılmıyor.
Cyrano de Bergerac(İBBŞT)
gösterdi ki yönetmen terzi değildir. Kesip biçip yamalayarak oyun yapılmaz.
Cyrano de Bergerac(İBBŞT)
gösterdi ki iyi ezber, iyi vurgu, iyi tonlama ile TİYATRO olmuyor.
Cyrano de Bergerac(İBBŞT)
- Bu rejiye sahne çok büyük gelmiş.
İBBŞT'nın Cyrano de
Bergerac'ı böyle bir dönemde neden seçtiğini hâlâ anlamış değilim. Bence emek
ziyanı.
Cyrano de Bergerac -
Doluluk oranı ilk perde %85 İkinci perde %75
Cyrano de Bergerac- Oyuna
iki şarkı söyleyen anlatıcı katılmış. Bence onlar için yazılan metin 'laf
salatası'.
Cyrano de Bergerac-
Ayşecan Tatari'nin ses tonu ve vurgusu iyi ve etkili ama yanlış kostümler
içinde yapma bebek gibi kalmış. .
Cyrano de Bergerac sahne
tasarımı: Son sahne dışında vasat. İlk sahnede yerleşim bence yanlış.
Cyrano de Bergerac'da
Cyrano ve Roxane kostümleri her iki oyuncuyu da tuhaf gösteriyor.
Cyrano de Bergerac
müzikleri bana Marat Sade ve Bregoviç'i hatırlattı. Orkestra ve sesler ise
zayıf.
Genel olarak Cyrano de
Bergerac'ın ruhu yok..
Cyrano de Bergerac'da
beni hayal kırıklığına uğratan reji idi. Mehmet Birkiye 'hareket' ve fotoğrafik
poz peşinde.
Cyrano de Bergerac
tiratları o kadar güzel ki seyirciyi büyülüyor. Yiğit Sertdemir de doğru
söyledi. +>
+> Tiratları doğru
söylemek yetmiyor. Tirata ruh vermek gerekiyor. Fizik uygunluğu lâzım. Fikrim
aynı: Yiğit Sertdemir'den Cyrano olmamış.
Doğru, güzel ve iyi söz söylemek, dinleyeni de rahatlatır...
YanıtlaSilDünyayı gezdim. Çok oyun izledim. Tiyatro hakkında yazı yazanlarla tanıştım, tartıştım... Tiyatro kısırlığı yaşayan ülkemizde (inanın övmek için söylemeyeceğim) bir Melih Anık gerçeği var. Nedir bu gerçek? Uzun uzun anlatmak gelmiyor içimden... Melih Anık, "ÇIKARSIZ" yazar!
"Melih Anık'ı okuyunuz..." demeyi doğru bulmuyorum. Doğru, güzel ve iyi tiyatro sözü duymak istediğimde Melih Anık'ı okuyorum...
Hilmi Bulunmaz