Gasilhanenin Duvarındaki İfade


Zincirlikuyu gasilhanesinin dış duvarında bu yazı var. Cenazenizi camiye götürme zamanının gelmesini beklerken ister istemez  geçici arkadaşlar ediniyorsunuz. Avukatının cenazesi için oraya geldiğini öğrendiğim bir erkek yüksek sesle duvardaki yazıyı göstererek 'Ne kadar yanlış bir ifade. İşte böyle korkutuyorlar insanları.Ne olacak ölümden sonra? ' dedi. Hemen yanında sonradan İmam Hatip'te eğitim aldığını öğrendiğimiz bir başka erkek de 'yanlış yok' dedi. Bunun üzerine iki erkek tartışmaya başladı. Birbirlerini dinlemiyorlardı. Herkes söylemek istediğini söylüyordu. Ben araya girdim ve İmam Hatipli erkeğe 'Bana anlatır mısın neden yanlış yok?' diye sordum. Dedi ki 'Bu ifadedeki anlam şu. Bizim dinimizde bir öte dünya tarifi vardır. Müslümansak buna inanmamız lâzım. Bu dünyada öte dünyayı düşünmeden yaşamak bir felakettir bu yüzden. Bu ifadede onu anlatmak istiyor' dedi. Ben 'Tebrik ederim ne güzel anlattın. Ama bu ifadeden bu anlamı çıkarmak için senin bunun eğitimini almış olman gerekir. Sıradan bir insan bu ifadeden bu anlamı çıkaramaz. Sen ne iş yaparsın?' diye sordum. O zaman İmam Hatip mezunu olduğunu öğrendim. Ama din ile ilgili bir iş yapmıyormuş. Konuyu açana dönerek 'Duvardaki yazıdan ben de bir şey çıkaramadım ama bu arkadaş açıklayınca anlam geldi. Ne güzel birbirimizi dinledik ve anlaştık. Keşke Meclistekiler de birbirlerini dinleseler.' dedim. Sonunda yazının özgün halinden Türkçeye çevrilişinde de hata olduğu, İngilizcesinin de bir felaket olduğu hususunda anlaştık.     

Melih Anık

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk ve Muhsin Ertuğrul ve de '.....çü'ler

Haldun Taner’in "Keşanlı Ali"si

Türk Tiyatrosu’nun Meseleleri