Bir Cuma (3 Temmuz 2015 - 2)

Yürüye yürüye Tophane'ye ulaştım. İnsan yürüyünce daha iyi görüyor. Tophane-i Amire'nin önündeyim. İçeride sergi var.

'Paletin Yüreği- Zurab Tsereteli'  Neymiş bakalım deyip içeri girdim. İyi ki girmişim. Ben sergilerdeki uzun uzun yazılmış duvar yazılarını okumaktan hiç hoşlanmam. Sergi ve  Zurab Tsereteli hakkında bilgiler var ama bir broşür yok. Şöyle bir okudum. Tsereteli Rusya Sanat Akademisi Başkanı imiş. 1934 doğumlu. Herhalde sergiyi düzenleyen  Mimar Sinan Üniversitesi'nin internet sayfasında bu duvardaki bilgiyi bulurum diye düşündüm. Heyhat! Bulamadım. Tsereteli hakkında https://en.wikipedia.org/wiki/Zurab_Tsereteli adresindeki bilgiyi okudum. Gazete küpurlarına göre ressam sergi açılışında canlı bir performans yapmış. Öğle 12 civarı sergiyi gezen iki kişiydik. Güvenlik görevlisi sayısı bizden fazlaydı. Salonda bulunan 5 güvenlik görevlisinden biri serginin görmediği ilgiye bakarak zamanı değerlendiriyordu. Peşimde yürüyerek gözünü salonda bulunan iki kişiden biri olan benden ayırmıyor, benden  kurtardığı 20-30 saniyelik aralarda kitaptan bir cümle okuyordu. Elindeki kitap  Budala idi.  Onu çok takdir ettim. Ben salondan çıkarken o kitabına daha çok daldı ben de şu fotoğrafı çektim. Sergi onunla daha bir anlam kazandı.


Sergiden çok fotoğraf çektim. Bir kaçını paylaşmak isterim.

Ben çevreme tiyatro gözüyle baktığım için Tsereteli'nin sanatından tiyatro için alınacak ilhamın çok olduğunu söyleyebilirim.

Bugün Cuma. Eminönü Meydanı çok renkli. İki turist Cuma namazı için abdest alanları çekerken ben de onları çektim.


Abdest alanlardan bazısı kişisel eşyalarını muslukların üstündeki çengellere asmıştı. Berberim Beyhan'ı andım. Beyhan abdest alırken ceketini asmış, bir hırsız ceketi kapmış. Kaçan hırsızın peşinde koşan Beyhan kalp krizi geçirip ölmüştü.


Mısır Çarşısı da kentsel dönüşüm kapsamında.. Kapısına asılmış pankarttaki ifade dikkatimi çekti.



'We are here for your comfort and tranquility' İlgililer pankartı anlayanların huzuruna çok önem veriyor olmalı. 'Tranquility' kelimesi çok 'derin' anlamlar içeriyor. Genel olarak dini anlamı daha önde. Kime niçin bu mesaj veriliyor anlamış değilim.

Kentsel dönüşüm kuş yemi satıcılarını da etkilemiş.

'Bu ne ya' diyeceğim ama demiyeyim. Ama bu kadar zevksiz bir şeyin üstüne ben olsam ismimi yazmazdım.

Belediyenin bir başka yaratıcılığı da bu gençler.. 'Ask me' Gençleri.. 'Fatih Municipality Tourisim Delegate' onlar.. Hay dilini eşşek arısı soksun. İçselleştirememişsen olacağı bu!



Soru bulamadığım için sormadım fotoğraf çektim.


Fatih Belediyesi'nde yaratıcılık sınırsız. Bu da yer altı çöp kutularının üstte görünen kapakları. Bir turist fotoğraf çektirirken ben de kaçırmadım. 'Very innovative' ... 



(devam edecek)

Melih Anık

Yorumlar

  1. Merhaba,

    Melih Anık, çocuk ruhlu şâir yada şâir ruhlu çocuk olduğu için, onun yazdığı her yazıyı, topluma bir "merhaba" olarak algılıyorum... Benim bu küçük yorumlarıma onun gereksinimi olmasa da, benim onun yazılarına yorum yapma özgürlüğüme gereksinimi olduğu kanaatiyle yazıyorum...

    Bulunmaz

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk ve Muhsin Ertuğrul ve de '.....çü'ler

Haldun Taner’in "Keşanlı Ali"si

Türk Tiyatrosu’nun Meseleleri